به اصول ریاضی بدبینم؛
ریاضی زبان انصاف نیست!
آنقدر خشک است که حرف حساب نمی فهمد!
تو بگو؛
وقتی مثبت های خیلی بزرگ را در یک منفی کوچک ضرب کنیم،
اگر حاصل مثبت نشود بی عدالتی نیست...؟!
چرا وقتی تمام احساسمان را تقسیم می کنیم ، تکثیر نمی شود...؟!
چه فرق می کند علاقه مان را جمع کنیم یا ضرب...؟!
میان دو خط عمود متقاطع یا مورب مگر چند زاویه اختلاف است که حاصل اینقدر متفاوت می شود؟
اگر در دایره زندگیمان خسته شدیم، سرمان را کدام گوشه بگذاریم و گریه کنیم...؟!
اصلاً چرا فاصله نقطه من و تو را که می خواهند اندازه بگیرند، میانمان هزاران نقطه فرضی می گذارند؟! میان من و تو که چیزی نیست...!!!
..................................
پ ن : هنوز هم نمی دانم چگونه همیشه بالاترین نمره را در این درس می گرفتم!!!
.................................
پ پ ن : نه اینکه فکر کنی جبر و احتمال و مثلثات و هندسه حال و روزشان بهتر است، پای عدد که در میان می آید از خودم می پرسم چرا بعضی یک ها تا بینهایت سیر و می کنند و برخی دیگر همیشه یک می مانند...؟!
سلام و درود
کاش از مکتب آقا ابوالفضل العباس (ع ) درس می آموختم آنگاه که حضرت پدر به او شمارش می آموخت ...
" یک " را که آموخت از گفتن " دو" ابا کرد ... و فرمود آنکه " یک" را باور کرد ... "دو" نمی داند ...
و چنین است درس آموخته ی مکتب علی (ع )
جاوید جلالتان .
ایام بکام.
شکر حضرت حق را به یمن وجود دوستانی که حضورشان دریای برکات است.
ممنون از نکته زیبایی که بیان فرمودید.
۱
۱
۱
۱
۱
.
.
.
.
۱
۱
۱
.
.
.
۱
۱
۱
.
.
.
.
.
۱
۱
۱
۱
.
.
.
.
.............
۱ ۱ ۱ . . . ۱ ۱ ۱
سلام دوست خوبم
با همه بدیهائی که از ریاضی و حساب و کتاب گفتی اما با محاسبه همه موارد نشون دادی که خودت هم یه جورائی اهل حساب و کتابی.
ممنونم که بهم سر زدی و سپاس از مطلب قشنگی که نوشته بودی.
چقدر دوست داشتم فقط یک را بشناسی
و خوب میشد اگر در همان حد میماندی
و من لبریز میشدم از عشق از تو از بودن از "یک"
و
شنیدم که :
شاگردی از استاد پرسید: منطق چیست؟استاد کمی فکر کرد و جواب داد : گوش کنید ، مثالی می زنم ، دو مرد - پیش من می آیند. یکی تمیز ودیگری کثیف من به آن ها پیشنهاد
می کنم حمام کنند.شما فکر می کنید ، کدام یک این کار را انجام دهند ؟
هردو شاگرد یک زبان جواب دادند : خوب مسلما کثیفه !
استاد گفت : نه ، تمیزه . چون او به حمام کردن عادت کرده و کثیفه قدر
آن را نمی داند.پس چه کسی حمام می کند ؟
حالا پسرها می گویند : تمیزه !
استاد جواب داد : نه ، کثیفه ، چون او به حمام احتیاج دارد.وباز پرسید :
خوب ، پس کدامیک از مهمانان من حمام می کنند ؟
یک بار دیگر شاگردها گفتند : کثیفه !
استاد گفت : اما نه ، البته که هر دو ! تمیزه به حمام عادت دارد و
کثیفه به حمام احتیاج دارد. خوب بالاخره کی حمام می گیرد ؟
بچه ها با سر درگمی جواب دادند : هر دو !
استاد این بار توضیح می دهد : نه ، هیچ کدام ! چون کثیفه به حمام
عادت ندارد و تمیزه هم نیازی به حمام کردن ندارد!
شاگردان با اعتراض گفتند : بله درسته ، ولی ما چطور می توانیم
تشخیص دهیم ؟هر بار شما یک چیزی را می گویید و هر دفعه هم درست است
استاد در پاسخ گفت : خوب پس متوجه شدید ، این یعنی: منطق !
خاصیت منطق بسته به این است که چه چیزی رابخواهی ثابت کنی!!
عجب دنیـــــــــــای حیــــــــــــــــرت آوری ست این دنیــــــــــــــــا!!!
نمی ایی به طاعون
راس ساعت دلتنگی ست
حتما باید به دنبالت بیایم ؟؟
سلام دوست بی معرفت !!!
ببخش
خیلی گرفتار بودم
جبران می کنم
...
جبران هم قشنگ می نویسد!!!
ریاضی را دوست ندارم
نمی توان در ان مانور داد
پیچ و خم خورد
عوض کرد
پیچاند
فلسفه را دوست دارم
که می توان در ان سفسطه کرد !!!!
آخرین سوفسطایی معاصرم
قدرم را بدانید
توجیه المسائلی در دست دارم
و کتابی از احساس پیش رو
آن بالاترها؛
خدا هم با ماست!
حرف حسابی ی
لذت بردم
مرسی
سلام دوست خوبم
کم پیدایی...؟!!!
خوشحالم که سری به ما زدی!